reklama

Ako som sa dostal študovať do Kanady

V následujúcom blogu sa snažím priblížiť moju cestu za štúdiom v Kanade. Ak sa chcete dozvedieť čo všetko je treba podstúpiť na ceste ku kanadskému štúdiu, určite si prečítajte následujúce riadky.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (5)

V Septembri 2015 som sa stal študentom Bratislava International School of Liberal Arts (BISLA) v odbore politológia a medzinárodne vzťahy. BISLA je škola, ktorej vyučovacím jazykom je angličtina a preto pripravuje svojich študentov na magisterské štúdium v zahraničí. Od začiatku svojho štúdia na BISLA som bol presvedčený o tom, že svoj magisterský titul chcem získať v zahraničí. Ani som sa nenazdal, a dva z troch ročníkov boli za mnou a prišiel čas na rozhodnutie, kde študovať ďalej.

 Vo svojom ročníku som patril medzi najlepších študentov s priemerom okolo 1,10. Tento fakt mi dovoľoval sa hlásiť na akúkoľvek školu na svete. Je však treba podotknúť, že nie len priemer, ale aj moje bohaté pracovné a stážistické skúsenosti v oblasti medzinárodných vzťahov a bezpečnosti mi dávali možnosť si vybrať, na ktorú školu poputujú moje prihlášky. Po dlhom zvažovaní som sa rozhodol pre Munk School of Global Affairs, ktorá patrí pod University of Toronto. Moje rozhodnutie do veľkej miery ovplyvnil fakt, že Munk School patrí do prvej pätnástky čo sa týka kvality škôl na svete v odbore Global Affairs. Svoju prihlášku som začal vypĺňať v Januári 2018. Išlo o klasickú prihlášku, avšak, Munk School požadovala aj prácu, ktorá by sa týkala riešenia určitého mnou zvoleného problému vo svete (písal som o ekonomických problémoch v pásme Gazy). Čo sa týka procesu vypĺňania prihlášky, kanadská strana bola vždy ústretová a nemala problém pomôcť s čímkoľvek. Už tento prvý kontakt mi naznačil, že ide o špičkovú školu, ktorá komunikuje s potenciálnymi študentmi na veľmi vysokej a zároveň, maximálne príjemnej úrovni. 

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

 Po zaslaní prihlášky a zaplatení poplatku 100 kanadských dolárov som čakal na odpoveď približne mesiac a pol. Moja cesta za kanadskou školou však nebola až taká jednoznačná. V prvom kole prijímacieho konania som sa umiestnil pod čiarou, a preto som bol umiestený na tzv. Wait List, čo je zoznam študentov, ktorí neboli prijatí v prvom kole, ale stále majú šancu na prijatie v prípade, že niektorý zo študentov prijatých v prvom kole odmietne. A tak sa aj stalo, v Apríli 2018 mi prišiel mail, ktorému som ani sám neveril. Obdržal som správu, v ktorej mi Munk School ponúkala štúdium na ich fakulte, čo jednoducho znamenalo, že som prijatý. Kolobeh príjemných povinností sa rozbehol. Musel som poštou zaslať list, v ktorom som potvrdzoval svoj záujem o štúdium, ďalej bolo potrebné sa zaregistrovať na tzv. Housing Portal, ktorý slúži na rezerváciu ubytovania pre študentov. V tomto momente sa opäť ukázalo, ako sa Munk School stará o svojich budúcich študentov. Pár dní po mojej registrácii som bol kontaktovaný ohľadom voľného miesta na jednom z internátov (Graduate House), ktorý leží iba 3 minúty od mojej budúcej školy. Behom pár dní som bol zapísaný do školy, ba čo viac, nemusel som riešiť mnohokrát zdĺhavé vybavovanie ubytovania, ktoré je nočnou morou študentov v iných krajinách. Opäť sa potvrdilo, že Kanada je vyspelá krajina so školstvom a službami na naozaj vysokej úrovni.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

 Momentálne sa nachádzam v štádiu riešenia posledných formalít ako zaslanie diplomu alebo výpis známok. Po vybavení týchto formalít mi bude pridelená študentská karta a ja si budem môcť konečne povedať: som študentom Munk School of Global Affairs v Toronte, jednej z najlepších vzdelávacích inštitúcií na svete. Preto, ak ktokoľvek z Vás uvažuje o štúdiu v zahraničí, určite nezabudnite na Kanadu. Vzdelanie a prístup k študentom sú na tej najvyššej úrovni. Na druhej strane treba pripomenúť, že kanadské školy dbajú nielen na výborné študijné výsledky, ale aj na pracovné a stážistické skúsenosti mimo školy.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Informácie o štúdiu v Kanade môžte tiež nájsť na: http://hagiel.sk/sk/menu/studium/studium-v-kanade

Tomáš Iliev

Tomáš Iliev

Bloger 
  • Počet článkov:  4
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som absolventom Bratislava International School of Liberal Arts a od Augusta 2018 budem študentom Munk School of Global Affairs v Toronte. Medzi moje záľuby patria knihy o medzinárodných vzťahoch, na druhej strane sa nikdy neotočím chrbtom knihe, ktorá môže rozšíriť moje vedomosti o Antike. Taktiež mám rád športy-beh, posilňovňa, kolektívne športy a turistika. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu